بیانات آیة الله وحید خراسانی در دیدار با خادمین فاطمیه



پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

بیانات آیة الله وحید خراسانی در دیدار با خادمین فاطمیه

بیانات آیة الله وحید خراسانی در دیدار با خادمین فاطمیه

فقط امیدی که هست این است که یک زن، نه یک زن بلکه انسیه حوراء، مخلوق از نور عظمت الله، آن کسی که مایۀ جسمش از درخت طوبی است، مایۀ روحش از نور عظمت خداست، او باید به داد برسد، فقط دادرس اوست، آن وقتی که همۀ پیغمبران خدا بیچاره می شوند ، همچو روزی وقتی همه بیچاره شدند، گره گشای محشر یکنفر است.


SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، آیة الله وحید خراسانی در این دیدار، در بیان اهمیت خدمت به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) فرمودند: خدمت به فاطمه زهرا(سلام الله علیها)[را] نه من می فهمم نه شما، نه بزرگتر از ما ؛ چرا؟ چون إِنَّمَا سُمِّیتْ‏ فَاطِمَةُ فَاطِمَةُ لِأَنَّ الْناس فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا. تمام بشریت، افرادشان، بمراتبهم، همه منقطع اند، مفتون اند، از معرفت او. کسی که در این حد است خدمت به او ساده نیست. خدا را شکر کنید.

سپس ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن درباره خلقت انسان و عظمت قیامت فرمودند: اگر ما بفهمیم خواهیم فهمید: نه علمی هست، نه عملی هست برای آن روزی که تمام انبیا و رسل همه نگران آن روز اند. هیچ نداریم، فقط امیدی که هست این است که یک زن، نه یک زن بلکه انسیه حوراء، مخلوق از نور عظمت الله، آن کسی که مایۀ جسمش از درخت طوبی است، مایۀ روحش از نور عظمت خداست، او باید به داد برسد، فقط دادرس اوست، آن وقتی که همۀ پیغمبران خدا بیچاره می شوند ، همچو روزی وقتی همه بیچاره شدند، گره گشای محشر یکنفر است.

ایشان در ادامه با بیان روایتی در شأن نزول آیه إِنَّا أَنْزَلْناهُ في‏ لَیلَةٍ مُبارَكَةٍ فرمودند: لیلۀ مبارکه زهرا(سلام الله علیها) است. چه کسی زهرا(سلام الله علیها) را شناخت؟ خلاصه آنچه هست از وجودحضرت زهرا(سلام الله علیها) است. کتاب مبین در او، تمام ائمۀ معصومین (علیهم السلام)، حملۀ علم رب العالمین، همه میوۀ وجود اوست. حالا ما در روز شهادت او غیر از قصور و تقصیر چه کردیم؟!

ایشان در پایان، آثار و برکات فاطمیه و وظیفه همگان را برشمرده، فرمودند: وظیفۀ من و شما چیست؟ این مملکت باید روز سوم جمادی الثانیه غیر از هر سال بشود. این قضیه انقلابی ایجاد کرده و باید بکند. چرا؟ چون قوام مذهب شیعه که مذهب حق منحصرا این است، منحصر است این قوام به دو کلمه: یکی تولی، یکی تبری. آنچه زنده می کند هر دو را روز شهادت صدیقۀ کبری است.

انتهای خبر/ ز.ح



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: بیانات آیة الله وحید خراسانی در دیدار با خادمین فاطمیه ,
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 25 اسفند 1391


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.